کمیسیون فنی
وظایف کمیسیون فنی
1-هماهنگی برای برگزاری آزمون صلاحیت فنی از متقاضیان پروانه کسب با مجوز سازمان های ذی ربط (ویا در قالب تفاهم نامه یا توافقنامه با آن ها)جهت مشاغل فنی.
2-اظهارنظر در مورد تعیین ابزار فنی و متراژ مورد نیاز جهت اخذ پروانه کسب.
3-بررسی و اظهارنظر کارشناسی در مورد پرونده های ارجاعی از کمیسیون های حل اختلاف و رسیدگی به شکایات
4-همکاری با اتحادیه در جهت تشکیل بورس کالایی،روز بازارها و مکان استقرار میادین کالا.
5-کارشناسی مربوط به نرخ گذاری کالا و خدمات
6-اظهار نظر در مورد ساعت کار اصناف و ضوابط ترافیکی برای صدور پروانه کسب.
7-انجام سایر امور ارجاعی از سوی اتحادیه.
رئیس کمیسیون فنی:جناب آقای حبیب افضلی
نایب رئیس کمیسیون فنی:جناب آقای عباس مریخی مهربان
دبیر کمیسیون فنی:سرکار خانم مرضیه روزبهانی
کمیسیون آموزش
وظایف کمیسیون آموزش
1-نیازسنجی،برنامه ریزی وهماهنگی برگزاری دوره های آموزشی.
2-همکاری در برگزاری دوره های آموزشی متقاضیان صدور و تمدید پروانه کسب(موضوع بند (ن) ماده (30) قانون) بررسی و ارایه پیشنهاد در خصوص دوره های آموزشی مورد نیاز جهت ارتقا دانش و مهرات اعضا
3-همکاری در برگزاری دوره های آموزشی تخصصی فنی (مهارت شغلی)به منظور بالا بردن میزان اطلاعات و مهارت فنی و ارتقای کارایی صاحبان واحدهای صنفی.
4-انجام سایر امور ارجاعی از سوی اتحادیه.
نایب رئیس کمیسیون آموزش:جناب آقای سید حمید حسینی
دبیر کمیسیون آموزش:جناب آقای داود آریا کیا
کمیسیون حل اختلاف
وظایف کمیسیون حل اختلاف رسیدگی به اختلافات صنفی افرافی و صلح و سازش بین آنان می باشد که از طریق اتحادیه به کمیسیون ارجاع می گردد.
1-شکایت افراد صنفی باید در دفتر اتحادیه ثبت و حسب نوبت در دستور کار کمیسیون قرار گیرد،کمیسیون موظف است حداکثر ظرف مدت یک هفته به شکایات رسیدگی و نظر خود را به اتحادیه برای اقدام قانونی اعلام نماید.
2-درهر مورد اعضای کمیسیون پس از طرح موضوع و استماع نظرات طرفین و بررسی مستندات ارایه شده،نظر خود را اعلام خواهند نمود و در صورت عدم حصول سازش بین طرفین به صدور نظریه مبادرت خواهد شد.
3-چنانچه در جریان رسیدگی کمیسیون به اختلافات مطروحه صنفی تخلفاتی احراز گردد،حسب مورد به ترتیب مقرر در قانون و مقررات نظام صنفی اقدام خواهد شد.
تبصره-چنانچه عضو اتحادیه کشوری به نظر اتاق ایران معترض باشد می تواند ظرف مدت بیست روز پس از زمان ابلاغ،اعتراض خود را به دبیرخانه هیات عالی نظارت منعکس نماید. دبیرخانه موظف است برابر مقررات به موضوع رسیدگی نماید.
رئیس کمیسیون حل اختلاف:جناب آقای سید ابوالقاسم تقوی
نایب رئیس کمیسیون حل اختلاف:جناب آقای رمضانعلی قدس الهی
دبیر کمیسیون حل اختلاف:جناب آقای علی احمد زنگنه
کمیسیون رسیدگی به شکایات
وظیفه کمیسیون رسیدگی به شکایات،رسیدگی به شکایات خریداران و مصرف کنندگان وگزارش بازرسان و ناظران موضوع ماده 52 قانون می باشد که از طریق اتحادیه به کمیسیون ارجاع می گردد.
1-کلیه اشخاص می توانند شکایت و یا گزارش خود را در مورد تخلفات صنفی،به اتحادیه مربوط اعلام نمایند. اتحادیه موظف است موضوع را ظرف مهلت دو روز کاری رسیدگی و به کمیسیون مذکور ارجاع نماید.
2-کمیسیون رسیدگی به شکایات موظف است ظرف مدت پنج روز شکایات دریافتی را با حضور شاکی و متشاکی مورد رسیدگی قرارداده و نظر خود را به اتحادیه برای اقدامات قانونی اعلام نماید.
3-اتحادیه موظف است حداکثر ظرف مدت سه روز کاری شکایت دریافتی و نظر کمیسیون را مورد بررسی قرارداده و در صورت احراز عدم تخلف فرد صنفی، یا انصراف شاکی، با اعلام مراتب،پرونده را مختومه نماید و در صورت احراز تخلف و یا اعتراض شاکی،پرونده را از طریق واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف به سازمان تعزیرات حکومتی و یا اداراتعه آن در شهرستان ها برای رسیدگی ارسال نماید.
رئیس کمیسیون رسیدگی به شکایات:جناب آقای سعید میرزایی
نایب رئیس کمیسیون رسیدگی به شکایات:جناب آقای سید سالار میرزایی
دبیر کمیسیون رسیدگی به شکایات:جناب آقای محرمعلی اکبرپور
کمیسیون بازرسی
وظایف کمیسیون بازرسی:
1-بازدید از مکان واحدصنفی و ارایه گزارش به اتحادیه درخصوص افراد متقاضی صدور و تمدید پروانه کسب.
2-همکاری لازم با واحدهای بازرسی و نظارت اتاق اصناف شهرستان و یا سازمان و اداره صنعت،معدن وتجارت در راستای اجرای طرح های ویژه نظارتی و یا بازرسی های خاص فصلی.
3-شناسایی و ارایه گزارش در مورد واحدهای فاقد پروانه کسب.
4-انجام سایر امور ارجاعی از سوی اتحادیه.
نایب رئیس کمیسیون بازرسی:جناب آقای سید مهرداد ثاقب فیضی
دبیر کمیسیون بازرسی:جناب آقای محمدعلی اسفنجی
ضوابط خاص صدور پروانه کسب
ماده1- فردصنفی در این اتحادیه به شخصی اطلاق می شود که طبق قانون نظام صنفی، آیین نامه اجرایی ضوابط صدور پروانه کسب و رعایت این ضوابط خاص با تحصیل پروانه، محل کسب مناسبی جهت یکی از رسته های تحت پوشش اتحادیه دایر نموده و یا قبول مسئولیت،شخصا به وسیله مباشر واجد شرایط در محل مزبور به کار اشتغال ورزد.
ضوابط خاص صدور پروانه کسب
ماده1- فردصنفی در این اتحادیه به شخصی اطلاق می شود که طبق قانون نظام صنفی، آیین نامه اجرایی ضوابط صدور پروانه کسب و رعایت این ضوابط خاص با تحصیل پروانه، محل کسب مناسبی جهت یکی از رسته های تحت پوشش اتحادیه دایر نموده و یا قبول مسئولیت،شخصا به وسیله مباشر واجد شرایط در محل مزبور به کار اشتغال ورزد.
ضوابط خاص صدور پروانه کسب
ماده1- فردصنفی در این اتحادیه به شخصی اطلاق می شود که طبق قانون نظام صنفی، آیین نامه اجرایی ضوابط صدور پروانه کسب و رعایت این ضوابط خاص با تحصیل پروانه، محل کسب مناسبی جهت یکی از رسته های تحت پوشش اتحادیه دایر نموده و یا قبول مسئولیت،شخصا به وسیله مباشر واجد شرایط در محل مزبور به کار اشتغال ورزد.
ضوابط خاص صدور پروانه کسب
ماده1- فردصنفی در این اتحادیه به شخصی اطلاق می شود که طبق قانون نظام صنفی، آیین نامه اجرایی ضوابط صدور پروانه کسب و رعایت این ضوابط خاص با تحصیل پروانه، محل کسب مناسبی جهت یکی از رسته های تحت پوشش اتحادیه دایر نموده و یا قبول مسئولیت،شخصا به وسیله مباشر واجد شرایط در محل مزبور به کار اشتغال ورزد.